Matúš Longauer: Kolem Atrapsu chceme vytvořit komunitu

Všem, co sledují náš klub, představujeme nového marketingového ředitele Matúše Longauera. 

V rozhovoru se dozvíte spoustu zajímavých informací.

Ahoj Matúš, můžeš se nám krátce představit, začátky a jak si se vůbec dostal k futsalu?

Ahoj! Začínal jsem asi jako každý futsalista s velkým fotbalem, a to u mě doma v Banské Bystrici na Slovensku. Už od prvního tréninku mě to z nějakého důvodu táhlo do brány, kde jsem zůstal až doposud, akorát jsem změnil velkou bránu za tu futsalovou. Ještě tak do 16-17 roku jsem věřil, že ze mě bude fotbalový brankář, který bude chytat na nejvyšší úrovni, ale to jsem vzápětí přehodnotil (smích). Přešel jsem do klubu, který působil na nižší úrovni, s čím souviselo aj větší množství volného času. V tom momentě mě oslovil kamarád s nabídkou, že shání brankáře na futsal a jestli bych si to nechtěl zkusit. Vyzkoušel jsem si to na jednom zápase, na který jsem přišel jen tak, bez jakéhokoliv futsalového tréninku, a od té doby jsem si tento sport zamiloval a neustále se k němu vracel.

Jaký je tvůj největší dosavadní úspěch ve futsale?

Vlastně jsem jen takový sběratel druhých míst v juniorských soutěžích na Slovensku a v Česku. Proto doufám, že ty největší úspěchy ještě přijdou s Atrapsem a budu se na nich podílet či už z pozice markeťáka nebo přímo z brány.

Jak si se dostal do spolupráce s Atrapsem?

Po maturitě na Slovensku jsem se rozhodl odejít studovat do Brna a velmi rychle jsem zjistil, že futsal mi tady chybí. Vyhledal jsem si tak kluby v Brně a okolí a kontaktoval Pekkiho (předseda klubu), jestli nehledají gólmana do juniorské soutěže. Vyšlo to a ja jsem se tak stal součástí Atrapsu, s kterým to s menšími pauzami táhnu již téměř 4 roky. 

Jaká bude tvoje náplň práce v našem klubu a co všechno to bude obnášet.

V klubu působím jako markeťák. Se začátkem mého působení jsem se společně s Pekkim obuli do marketingové strategie, kterou Atraps potřeboval. Teď už to je větší stereotyp. Komunikuji za klub na sociálních sítích a převážně na webu, chystám grafiku, kterou budete moci vidět na plakátech po Modřicích, a i u našich partnerů. Hodně práce je vždy kolem domácích utkání, kde se snažíme přinést fanouškům ten nejlepší nejen sportovní zážitek.

Taky se stále aktivně věnuji futsalu v našem B týmu a v případě potřeby mohu zastoupit na zápasech ve 2. lize.

Můžeš fanouškům odtajnit nějaké novinky, které díky tobě přijdou?

Tak ty největší novinky už odtajněné byly, a hlavně nejsou mojí zásluhou, ale prací skvělého kolektivu, který v Atrapsu je. Představili jsme novou identitu klubu a nové zázemí (městská hala v Modřicích), které si všichni v klubu moc pochvalujeme. V zásadě si myslím, že to není o předbíhání se v tom, kdo vymyslí kolik novinek. Je to spíše o nastavení dlouhodobých procesů, které zaručí, že klub se bude moct neustále rozvíjet, sezonu po sezoně. Samozřejmě to nejde bez fanoušků, kterým moc děkuji za to, že si v pátek najdou čas a přijdou se podívat na naše utkání. Co se týče novinek, které ještě nenastaly, napadá mi například klubové focení, které by jsme měli konečně v nejbližších týdnech absolvovat.

Náš klub se vrátil zpět do Brna i k původnímu názvu, co je však nové je identita, za krátkou dobu jde za tebou vidět spoustu práce, jaké jsou z ní tvé dojmy, dojmy z klubu a jaká je spolupráce s vedením?

Jsem z toho nesmírně nadšený. Myslím si, že po vizuální stránce je naše identita jedna z nejmodernějších a nejatraktivnějších na české futsalové mapě. Teď ještě musíme docílit, aby tomu bylo taky po obsahové stránce a aby nás hlavně tak vnímali naši fanoušci a futsalová veřejnost. 

Je skvělé, že si s Pekkim věci umíme říct na rovinu, hlavně když nejsme s něčím nespokojeni. Až teprve teď vnímám, kolik času tomu jako majitel klubu obětuje a jaký obdiv si to zaslouží, myslím si, že je hodně nedoceněný. Je třeba si uvědomit, že lidi, kteří se starají o futsalové kluby v Česku to dělají ve svém volném čase jako hobby, obětují tomu hromadu času a energie, za co jim patří velké děkuji. Taktéž velké děkuji patří našemu bývalému hráčovi Leovi Podmolíkovi, který nám vytvořil skvělý web a klukům, kteří nám pomáhají na domácích utkáních.

Čeho by jsi chtěl v této pozici dosáhnout a jak by měl pod tvojím velením klub vypadat marketinkově po sezoně?

Já radši přemýšlím dlouhodobě, a tak by sem nerad hovořil o tom, jak bude klub vypadat po jedné sezóně. V dlouhodobém časovém horizontu chci, aby si klub vytvořil pevné pouto s fanouškama z Modřic a z Brna a v momentě, aby když se podaří posunout do nejvyšší soutěže byl na to důkladně připravený tak, že minimálně po marketingové stránce předčí většinu futsalových klubů v České republice. Bylo by skvělé tady časem vytvořit komunitu, která by přesahovala futsal a s kterou by se především obyvatelé Modřic hrdě identifikovali.

, , ,

Podobné články